Dag 1 - Reisverslag uit Bathore, Albanië van BYM 2015 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Bathore, Albanië van BYM 2015 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Hillie

Blijf op de hoogte en volg BYM

21 Juli 2015 | Albanië, Bathore

Na een goede ,maar zeer korte nacht, is de groep naar Bathore geweest. Vanmorgen hebben ze geholpen bij een kinderprogramma. Wel erg rustig aan gedaan want aldus Jaco is het daar momenteel graadje sambal of nog liever gezegd graadje wasabi. In onze taal 40 graden. Vanmiddag hebben ze meegedraaid in een jongerenprogramma. Tyas heeft hier zijn getuigenis gegeven, wat het geloof voor hem betekent. Dit werd heel goed ontvangen. Zelfs de stoere jongens reageerde hier positief op. Vanavond zijn ze lekker uit eten geweest en daarna sharingtime gehouden. De sfeer in de groep is goed. Er is een open sfeer en het voelt echt als groep. Mooi dat ze dit zo ervaren. Dit zijn mooie dankpunten.

Gebedspunten:
De warmte
Kracht ,om iets van God te mogen laten zien . Dit is echt het verlangen van de groep.
Ook willen ze zelf graag iets van God ervaren in hun persoonlijke leven.

Morgenavond bidstond om 19:00 uur
Kapelmeestershoeve 152

• 21 Juli 2015 - 22:56

Bart Van Der Pot:

Als ik het goed begrijp is Bathore een grote sloppenwijk (geweest). Zal indrukwekkend geweest zijn om daar rond te lopen. Hopelijk was het fijn om het kinderprogramma te doen.
    Sterkte bij het verwerken van alle indrukken...!

• 22 Juli 2015 - 08:45

Chris:

Bathore is inderdaad een achterstandswijk Bart. Er wonen wel 80.00 mensen. Twee jaar geleden heeft stichting New Day Impact hier een wijkcentrum kunnen openen waar iedere dag kinderen en jongeren komen voor een zomerprogramma. Ik hoop en bid dat de warmte niet teveel energie gaat nemen van onze kanjers! Succes bikkels!!!