woensdag 22 juli - Reisverslag uit Bathore, Albanië van BYM 2015 - WaarBenJij.nu woensdag 22 juli - Reisverslag uit Bathore, Albanië van BYM 2015 - WaarBenJij.nu

woensdag 22 juli

Door: Hillie

Blijf op de hoogte en volg BYM

22 Juli 2015 | Albanië, Bathore

Vanavond gezellig gekletst met Thijs en Femke, helaas was de verbinding een stuk slechter dan gisteren, dus ik hoop dat ik alles helemaal goed kan overbrengen.
Vandaag is het team weer naar Bathore geweest om bij het kinderprogramma te helpen.
Thijs vertelde dat het nu 7 jaar geleden is dat ze daar gestart zijn en het is mooi om te zien hoe het Albanese team, dit op een goede manier, nu zelfstandig doet.
Vanmiddag zijn ze naar Durres gegaan,waar er een doopdienst is gehouden,
Tyas heeft daar een bijbel gedeelte besproken ,over Jezus die zich liet dopen door Johannes.
twee Albanese medewerkers van het carecentrum en twee tieners zijn vanmiddag gedoopt.
(dat moet toch wel heel bijzonder zijn om dit mee te mogen maken.)
na de doopdienst zijn ze heerlijk gaan zwemmen, want het is nog steeds graadje sambal,aldus Thijs :)
na het zwemmen weer terug naar Tirana.
Het is voor degene die voor het eerst meegaan wat lastig om hun plekje te vinden in het connecten met de Albanese leiding.
degene die al vaker zijn geweest hebben daar de nodige contacten al opgebouwd. maar vandaag ging dat al iets beter dan gisteren. de sfeer onderling is erg goed.
Morgen hoopt de groep naar Bitaj te gaan voor een kinderprogramma, knutselen, helpen bij de kerk. ze hopen daar huisbezoeken te doen .
hiervoor vroegen ze gebed, dat dit een zinvolle dag mag zijn.

• 23 Juli 2015 - 00:21

Chris:

Durres is een badplaats aan zee... Ik heb al mooie foto's voorbij zien komen. Prachtig... Weer een paar schaapjes erbij... De kudde wordt groter en groter! Take care and sleep well!!

• 23 Juli 2015 - 09:45

BYM 2015:

Dank je Chris voor je aanvulling, dat maakt het verhaal nog duidelijker. Ik ben zelf nog niet mee geweest met zo'n reis,maar loop er wel over te denken om ook eens mee te gaan