naar Lin en terug naar Tirana - Reisverslag uit Tirana, Albanië van BYM 2015 - WaarBenJij.nu naar Lin en terug naar Tirana - Reisverslag uit Tirana, Albanië van BYM 2015 - WaarBenJij.nu

naar Lin en terug naar Tirana

Door: Hillie

Blijf op de hoogte en volg BYM

27 Juli 2015 | Albanië, Tirana

lieve allemaal. na een paar dagen niet veel gehoord te hebben,nu weer een update.
vrijdagmorgen is het Bymteam afgereisd naar Lin ,een dorpje aan zee. rond de middag komen ze hier aan. ze gingen inchecken in het hotel ,meteen al hilariteit, want er was een bed te kort en die moest ergens buiten het hotel worden opgehaald. Tyas grapte :er is nu ergens iemand in het stadje zonder bed. Ze zijn heerlijk gaan zwemmen . in eerste instantie was alleen het Nederlandse team in Lin ,later is ook het Albanese team aangeschoven.
aan het begin van de avond hebben ze een kinderprogramma verzorgd, wat korte spellen. deze keer was het wat chaotisch,maar het was wel erg leuk.
later op de avond hebben ze een ontspannen samen zijn gehad met het stafteam uit Bathore. samen muziek gemaakt.
Lin is echt een plattelandsdorpje,want zelfs `s nachts blijft het "levendig" ;)
een ezel balkt vrolijk in het rond en `s morgens worden ze wakker gekraaid door een haan. bij het ontbijt krijgen ze verse warme romige melk .

zaterdag zijn ze met de jongeren uit Bathore met een bootje naar een strand wat verderop gegaan. in de vroege avond hebben ze weer een kinderprogramma gedaan .waar ze met verschillende groepjes gesport, gedanst en gekleurd hebben

Het Bym team heeft een dramastuk over Barthimeus uitgespeeld en de jongeren uit Bathore hebben een komische act gedaan. mooi om te horen dat er ruimte is voor een serieus gedeelte maar ook om ontspannen en humoristische dingen samen te doen.
daarna zijn ze met z`n allen naar Evis gegaan, zij kan heel goed koken. daar hebben ze heerlijk gegeten.

een soort kennismakingsspel gedaan om de namen van elkaar goed te leren kennen.
Nog een spel met dobbelstenen, een spel met vragen,zoals: wat is je droom voor Albanië en wat is je relatie met God.
met elkaar worship liederen gezongen.en de avond afgesloten met een karaoke op het dakterras.
Nederlands en Albanees gedanst en gezongen, het was echt een feestje.

Zondag ,heerlijk buiten ontbeten. toen met de jongeren uit Bathore een dienst gehouden op het strand.
Debora heeft gedeeld wat haar ervaringen waren in deze reis, en wat dat met haar heeft gedaan. hopelijk wil ze dit straks in Nederland ook met ons delen.
Thijs doet de preek, Mattheus 25. omzien naar mensen en zo Jezus laten zien.

beide teams hebben voor elkaar gebeden en elkaar gezegend.
daarna stond de taxi klaar on ze weer teug naar Lin te brengen, maar onderweg zijn ze gestopt bij Pogradec waar ze gewandeld en gegeten hebben. terug in Lin hebben ze afscheid genomen van de Albanese groep.

de bekende chauffeurs Mandy en Mundy(hoop dat ik het zo goed schrijf) stonden al klaar om de groep naar Tirana te brengen. daar hebben ze heerlijk pizza gegeten en met elkaar doorgesproken hoe een ieder de afgelopen dagen heeft beleeft. de sfeer in de groep is erg goed, alleen begint de vermoeidheid hier en daar wat zijn tol te eisen.
Vandaag dus naar Kosovo, waar het wel weer even wennen zal zijn en flink omschakelen,het is een lange reis van ongeveer 5 uur. dus graag gebed zoals ik gisteren de gebedspunten al had door gegeven.

het was een heel verhaal zo, ik hoop dat ik het allemaal goed heb overgebracht. het is mooi om telefoon te krijgen en die blije koppen voor de camera te zien. wat mij betreft ben ik trots op deze gasten, ze zetten toch maar 10 dagen van hun eigen vakantie apart om zo iets moois over te brengen aan mensen ver weg die het heel wat minder hebben dan wij hier. top ,Kanjers

• 27 Juli 2015 - 13:23

Bart Van Der Pot:

Dank voor de informatie en voor het doorbriefen Hillie. Fijn inderdaad om weer iets te horen/lezen!
    Als ik het goed begrepen heb is (een deel van) de groep inmiddels vertrokken naar Kosovo. Zegen op jullie tocht naar en verblijf in dat verscheurde land!
    Goede dagen ook nog met elkaar!

• 27 Juli 2015 - 14:18

Rolinka Everaars:

Lieve BYM-ers daar in Kosovo (inmiddels waarschijnlijk...),
    Wat mooi steeds jullie berichten te lezen en te horen dat jullie een goede tijd hebben. Veel zegen ook deze dagen in Kosovo. Dat jullie daar een bemoediging voor velen mogen zijn!

• 27 Juli 2015 - 17:33

Hilde Warning:

Lieve allemaal,

Respect voor wat jullie allemaal ondernemen in Albanië en nu ook Kosovo! Leuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te zien! We blijven bidden voor jullie!

• 27 Juli 2015 - 18:11

Arda:

Erg leuk om steeds te lezen over de ervaringen en mooie momenten! Hopelijk goed aangekomen in Kosovo? Ook voor daar weer een goede gezegende tijd gewenst! En ook liefde en geduld voor elkaar als de vermoeidheid toeneemt. Nog een hele goede tijd daar!